Boka Digital analys
Kundcase

Proguard AB

Proguard Betongreparationer AB står för professionellt skydd av betongkonstruktioner. Företaget startades 1993 och är idag väletablerade i branschen - främst i Stockholmsområdet. 

Introduktion

Innan påbörjat samarbete köpte Proguard in marknadsföringstjänster från en mängd olika leverantörer. Pga uteblivna resultat samt bristfällande struktur valde Proguard att anförtro oss med deras digitala marknadsföring. Detta med mål att öka antalet nya potentiella kunder samtidigt som varumärket behövde moderniseras.

Utmaning

Inom bygg- och industri är det flertalet företag som tävlar om samma kunder där den potentiella avansen är hög om man ser till inkommande uppdrag. Tidigare hade inte Proguard investerat mycket resurser på sin digitala marknadsföring - vilket gjorde att vi i princip fick börja om från början.Proguard hade en utdaterad hemsida och fanns inte på sociala medier. Det kom knappt in någon trafik till hemsidan och vi kunde räkna förfrågningar av nya kunder på en hand. Ett tomt blad så att säga.

Sagt av Krister Olsson, grundare

Anton och QUALITYM har gjort ett grymt jobb och verkligen hjälpt oss att synas på Google. Dom är väldigt engagerade och serviceinriktade. Kan verkligen rekommendera dom.

Utförande

Steg 1: Modernisera varumärket.

Vi tog fram en ny digital identitet för Proguard. Det skapades en ny grafisk profil, hemsida, och för första gången någonsin syntes Proguard på sociala medier. I det här fallet på Facebook och Instagram. Eftersom målgruppen uppskattar enkelhet valde vi därför enkelhet som ett av våra slagord. Potentiella kunder ska hitta Proguard, få en trygg bild av varumärket, och kunna begära en offert på enklast möjliga sätt.

Steg 2: Driva in relevant trafik. 

Utan relevant trafik blir det inga digitala affärer. Vi aktiverade därför Google annonsering för relevanta sökord som [balkongrenovering stockholm], [fasadrenovering], och [innergårdsrenovering]. Ett nytt Google Ads-konto strukturerades från grunden, Google Analytics optimerades, och vi använde Google Tag Manager för att implementera konverteringsspårning. Nu började Proguard synas mot sin målgrupp, trafiken ökade, och förfrågningarna likaså.

Steg 3: Analysera och optimera.

Nu när grunden var lagd och vi såg fina resultat började vår annonseringsspecialist analysera inkommande data, beteendeflöde, optimera kampanjstrukturen, och skalade upp annonseringen för att synas mot fler relevanta sökningar. Vi utförde mindre korrigeringar på hemsidan vilket ökade antalet nya potentiella kunder. Under tiden arbetade vårt SoMe-team stenhårt med att öka antalet följare på sociala medier för att trygga den digitala kundresan för potentiella kunder.

Steg 4: Avstämning.

Efter enstaka månader tog vi en avstämning med kund för att gå igenom olika arbetsmoment samt resultat. Kund var mycket nöjd med hur vi arbetade och överväldigad över vilka resultat vi lyckats åstadkomma på så kort tid.

Nu har Proguard full koll på sin digitala marknadsföring, en skalbar digital strategi som fungerar, och enligt kunds egna ord ”för mycket att göra”.

Vi tackar Proguard för förtroendet och fortsätter arbeta för att nå digital framgång – tillsammans.

 

 

 

Fina resultat

+ 364%
Användare/trafik
+ 364%
Sessioner
+ 364%
Leads
+ 364%
Följare på sociala medier
ROAS
26,5 SEK per spenderad krona