Så går det till
Kundcase

Team Putte

Kören Team Putte har över 1 800 medlemmar, fördelade i Stockholm, Uppsala och Linköping. Putte, med lång erfarenhet som körledare, ledde under 7 år kören Sjung nu tillsammans med Lasse Axelsson, där de hade cirka 1000 medlemmar. Utöver detta har Putte blivit känd för sin medverkan som pianist i tv-programmet "Så ska det låta" på SVT under fem år. År 2012 vann Putte även tävlingen "Körslaget" som sänds på TV4. Numera syns Putte även i Svenska Postkodlotteriet, där han varje vecka delar ut vinster till glada vinnare runt om i Sverige.

Introduktion

Putte Nelsson tog kontakt med oss i början av 2022, under COVID-19, när han sökte efter en ny marknadsföringsbyrå. Efter ett introduktionssamtal, en offert och en genomgång av visionen kom vi överens om att inleda ett samarbete för att förstärka Team Puttes närvaro på Google och i sociala medier. Målet var tydligt: att öka antalet medlemmar i körerna.

Utmaning

Med COVID-19 som en faktor i minskningen av antalet körmedlemmar behövde vi utforma en strategi för att återaktivera, engagera och trygga målgruppen. Utmaningen var att återuppliva glädjen i körsången för befintliga medlemmar och locka nya potentiella körsångare till Team Putte.

Sagt av Putte Nelsson

Jag hittade Quality Media via en Googlesökning i januari 2022 då jag behövde hitta en ny marknadsföringsbyrå. Efter första mailet kändes det bra vilket följdes upp av ett telefonsamtal kort därefter. Där inleddes ett samarbete som nu sju månader senare känns otroligt bra. QM är riktigt vassa på marknadsföring och precis lika vassa på SoMe. Att de dessutom är både trevliga och snabba är härligt när man köper deras tjänster. QM har överträffat mina höga förväntningar och rekommenderas varmt för deras proffsighet, yrkesstolthet och inställning till kund.

Utförande

Vi har inte bara uppnått, utan även överträffat, Puttes digitala målsättningar med hjälp av Google Ads, Facebook Ads, organisk tillväxt på sociala medieplattformar, grafisk design, fotografering och videoproduktion. Dessutom har vi rådgivit Putte angående marknadsföringsstrategier i dagspress för att nå en äldre målgrupp.

Efter över två års samarbete ökar resultaten för varje dag som går, och siffrorna som tidigare pekade nedåt rör sig nu spikrakt uppåt. Vårt samarbete har varit så framgångsrikt att Putte nu har valt att öppna ytterligare en kör i Stockholm på grund av den stora efterfrågan.

Vill du uppleva glädjen i körsång? Besök då teamputte.se och börja sjunga gospel, pop och en och annan visa i Sveriges härligaste kör!

Vi tackar Team Putte för ett kvalitativt samarbete.

Fina resultat

+120%
Följare sociala medier
+35%
Prenumeranter
+120%
Körmedlemmar
ROAS
1100%