Boka Digital analys

Annonsering på sociala medier

Jag vill boka en kostnadsfri konsultation

Öka din försäljning online med annonsering på sociala medier

Sociala medier är idag grundstommar i de flesta företags digitala marknadsföring. För att lyckas med annonsering på sociala medier behöver du visa rätt annons, mot rätt målgrupp, vid rätt tillfälle.

Annonseringen i sig passar alla typer av verksamheter och kan användas för att leta efter nya leads, men också för att engagera tidigare webbplatsbesökare som redan känner till ditt varumärke, även befintliga kunder.

Annonsering på sociala medier

Precision är nyckeln till framgång

Med annonsering på sociala medier kan du visa annonser mot personer som har specifika intressen, olika åldrar, civilstatus, geografiska platser och kön. Vi hjälper dig skapa annonseringsstrategier med fullt fokus på precision.
Annonsering på sociala medier

Lönsam annonsering på Facebook och Instagram

De flesta företag vill visa sina annonser i Facebooks och Instagrams nyhetsflöden där konkurrensen är stenhård. Vi hjälper dig strukturera upp viktiga ämnen som: annonskonto, Facebook-pixel, konverteringsspårning, domänverifiering, och målgrupper. Allt för att skapa en stabil grund för att hjälpa ditt företag nå framgång.

Fördelar med annonsering på Facebook & Instagram

  • Ditt varumärke förstärks
  • Du kan visa annonser för personer som inte känner till ditt företag, och till personersom redan integrerat med ditt varumärke
  • Nischa unika erbjudanden till personer som inte konverterat för att ökakonverteringsfrekvensen
  • Visa olika annonser för personer som befinner sig i olika steg i köpprocessen
  • Dina annonser kan visas för personer som redan är kunder, för att exempelvis öka merförsäljningen av olika produkter och tjänster

Vill du prata med oss om annonsering på sociala medier?

B2B annonsering på LinkedIn

Vill du annonsera i världens största yrkesnätverk, skräddarsytt för företag inom B2B sektorn? Då är LinkedIn Ads något för dig. Vi kan hjälpa dig ta fram en helhetsstrategi där vi hanterar annonskonto, målgruppsanpassning, kampanjhantering och löpande optimering. Vi skräddarsyr all annonsering utefter projektets omfattning. Välkommen att kontakta oss för en kostnadsfri konsultation.

Annonsering på Linkedin

Trygga potentiella kunder online

En potentiell kund analyserar oftast en verksamhet online innan den fattar beslut om att kontakta, eller köpa en produkt. Potentiella kunder tittar på ens hemsida, sociala medier och vill gärna läsa recensioner innan dom gör en digital affär.

Om ditt företag inte är aktivt på sociala medier riskerar du att tappa affärer pga att potentiella kunder blir otrygga med ditt varumärke när dom jämför det med andra aktörer inom samma bransch. Detta är en starkt bidragande faktor till varför ditt företag bör investera i att synas på sociala medier.

Visste du att?

4 av 5 LinkedIn-medlemmar är beslutsfattare
2x större köpkraft än en genomsnittlig internet målgrupp
#1 bland plattformar för leadsgenerering
57% av all trafik på Linkedin kommer från mobila enheter
Jimmy är din annonseringsspecialist
Annonsering på Youtube

Annonsering på YouTube

YouTube ägs av Google och är Sveriges näst största sökmotor. Eftersom Google äger YouTube så går det självfallet att annonsera på YouTube via Google Ads. Vi kan hjälpa dig marknadsföra videos mot rätt målgrupp, även till personer som redan finns i ditt digitala ekosystem (läs Retargeting). YouTube har över 2 biljoner användare varje månad, bara det säger en hel del om varför man som företag bör använda YouTube som marknadsföringskanal.

Hur vi arbetar med annonsering på sociala medier

  • Analys & mål
    Vi analyserar företagets webbplats för att se om hemsidan är konverteringsoptimerad, spanar in konkurrenter och går igenom dina målsättningar med annonseringen. Därefter presenterar vi ett förslag baserat på projektets omfattning.
  • Uppsättning
    Vi hjälper dig sätta upp ett annonskonto, Facebook-pixel, målgrupper, konverteringar, domänverifiering, designar annonser och börjar skapa kampanjer.
  • Aktivering och löpande optimering
    När uppsättningen är färdigställd aktiverar vi annonseringen på avtalat startdatum. Vi optimerar löpande annonskontot för att förbättra resultaten. Det löpande arbetet innefattar bland annat skapande av nya målgrupper, A/B-tester, nya ad-copies, testning av målgrupper och konverteringsoptimering.
  • Tydlig rapportering
    Vi rapporterar löpande med hur arbetet för sig och kommer med idéer för att utveckla samarbetet. Varje månad får du som kund en månadsrapport som visar resultat och annonskostnader. Vi är alltid transparenta med hur resultat rapporteras.
Kundcase

All That Western tjänade 14 kronor per spenderad krona!

Läs mer om hur vi hjälpt Nordens ledande e-handel inom westernridning med att förbättra sin digitala strategi.
Läs kundcaset

Dags att komma igång med annonsering på sociala medier?