Annonsering i
sociala medier
Vi gör det enkelt att annonsera i sociala medier. Våra experter hjälper dig att hitta rätt målgrupp och uppnå dina affärsmål till en bråkdel av kostnaden för traditionella annonser.
Varför marknadsföra ditt företag i sociala medier?
Annonsering i sociala medier är ett effektivt sätt att bygga upp ditt varumärke och utvidga din räckvidd till nya marknader. Du kan nå olika åldersgrupper, personer med specifika intressen och styra den geografiska placeringen av dina annonser. Möjligheterna är oändliga och det fina är att kostnaden är låg eftersom annonsering i sociala medier kostar mycket lite jämfört med andra reklamkanaler som TV eller print.
Våra certifierade specialister kan hjälpa dig med att förbättra dina resultat på plattformar som Facebook, Instagram, YouTube och LinkedIn.

Sagt av nöjd kund
”Sedan start har gänget på Quality Media visat god svarsfrekvens samt levererat material i såväl text som övrigt content som hållt hög kvalite. Vi har som säkert många andra testat ett antal byråer tidigare, nu har vi äntligen hittat en som driver på och som inte sitter och väntar utan kommer med ideer och konkreta rapporter på utfall samt rekommendationer för att öka utfallet. Kan som sagt varmt rekommendera dessa 👍”
-Sebastian, Ventilationsfixarna
FAQ
Hur kan jag följa upp resultaten?
Du får löpande uppdateringar och redovisningar av resultat samt arbetsmoment. Vi kan också bygga en skräddarsydd dashboard som ger dig en total överblick av alla resultat som du enkelt kan besöka via din dator eller telefon, 24/7. I början av varje ny månad får du även en månadsrapport med viktig data som uppmätts.
Varför ta hjälp av en Social Media-byrå?
Byråer som vår egna, är specialiserade på att maximera företags närvaro och inflytande på olika sociala plattformar. Genom att samarbeta med oss kan du dra nytta av vår djupa förståelse för de senaste trenderna, algoritmförändringarna och bästa praxis inom sociala medier.
Genom att analysera din målgrupp och konkurrenter kan vi skapa innehåll som engagerar och lockar, vilket i sin tur ökar ditt varumärkes synlighet och trovärdighet. Vi kan också optimera de betalda och organiska insatserna för att säkerställa att din budget används på ett effektivt sätt och ger önskat resultat.
Vad kostar det att anlita en Social Media-byrå?
Detta beror på flertalet faktorer som byråns prissättningsmodell, annonskontots storlek, belopp som spenderas per månad på annonsering och antalet tjänster.
Vissa byråer tar betalt i procent baserat på kontots totala utgifter medan andra erbjuder sina tjänster till fasta månadskostnader.
Vi på Quality Media tar alltid ett fast arvode för annonsering i sociala medier som skräddarsys baserat på hur vi bäst kan nå dina mål. Vill du ha ett prisförslag är du välkommen att kontakta oss
Kan ni hantera Paid & Organic?
Självfallet, vi hanterar både betald och organisk utveckling i sociala medier för flertalet företag i olika branscher. Vi kan hjälpa dig kombinera de organiska och betalda elementen för att maximera ditt företags synlighet i sociala medier, samtidigt som engagemanget och konverteringarna förbättras. Detta med hjälp av helhetslösningar som innefattar organisk utveckling, Paid Social, foto och film, resultatuppföljning och dataanalys.
Finns det några bindningstider?
Som kund till oss på Quality Media slipper du bindningstider och dolda avgifter. Du är kund så länge du är nöjd, helt enkelt.
Vad vill du uppnå med annonsering i sociala medier?
Ökad försäljning (e-handel):
Att annonsera i sociala medier med målet att direkt generera försäljning i en webbshop kan vara en utmaning. Att uppnå en positiv avkastning på investeringen är inte alltid enkelt. Annonserna behöver inte bara vara tilltalande visuellt utan också spegla din unika varumärkesidentitet. Dessutom krävs noggrann inställning av pixlar, målgrupper, budstrategier, händelser och produktkataloger för att säkerställa att dina resurser utnyttjas optimalt.
När dessa komplexa faktorer är korrekt inställda öppnar sig betydande möjligheter för dig att omvandla din verksamhet. Genom att på ett strategiskt sätt utnyttja dessa plattformar kan du inte bara öka medvetenheten om dina produkter och tjänster, utan också driva direktförsäljning och förändra hela din affärsmodell.
Det är därför viktigt att närma sig detta med en genomtänkt strategi, professionell expertis och en vilja att kontinuerligt övervaka och optimera resultaten. Genom att göra detta kan du skapa en stark närvaro i sociala medier som inte bara genererar omedelbar försäljning, utan också långsiktigt påverkar din verksamhets framgång genom ökad synlighet, engagemang och lojalitet från dina kunder.
B2B-leads
Många undrar om B2B-företag bara bör använda LinkedIn. Vårt tydliga svar är nej. Att begränsa sig till LinkedIn som den enda plattformen för B2B-företag är föråldrat. Trots tidigare tankar om att andra sociala medier som Facebook och Instagram bara används privat och är svåra att nå affärsmässigt, stämmer detta inte längre.
Vi på Quality Media säger tvärtom: Inom B2B finns potential att använda flera sociala kanaler. Genom att förstå plattformarnas funktioner och samarbeta med en Social Media-byrå kan stora möjligheter utvecklas på olika plattformar. LinkedIn är en stark plattform för B2B-nätverkande, men andra som Facebook och Instagram är likaså värdefulla med rätt strategi.
Bygga varumärke
Annonsering i sociala medier som Facebook, Instagram, Youtube och LinkedIn är idealiskt för att bygga varumärke på grund av deras breda användarbas och engagemang. Dessa plattformar möjliggör kreativ och visuell kommunikation som når en mångsidig publik. Genom att presentera engagerande innehåll som bilder, videor och texter, kan du på ett övertygande sätt kommunicera dina värderingar och budskap. Dessutom erbjuder sociala medier interaktionsmöjligheter, vilket gör att du kan bygga närmare relationer med dina användare genom kommentarer, delningar och meddelanden.
LinkedIn annonsering
För B2B-företag är LinkedIn annonsering ett utmärkt sätt att generera kvalificerade leads. Det är smidigt att rikta in sig på yrkesverksamma personer baserat på arbetstitel, bransch och position. Plattformen har starka inbyggda målinriktningsfunktioner, vilket gör att du kan nå de potentiella kunder som med största sannolikhet är intresserade av dina produkter eller tjänster.
Vi kan hjälpa dig med att designa annonser, formulera texter, skapa innehåll baserat på dina mål samt ta hand om teknisk implementering av spårning och mer därtill.
Facebook Ads: Annonsering på Facebook & Instagram
Annonsering på Facebook och Instagram var betydligt enklare tidigare. Detta är allmänt känt för alla som har arbetat med Facebook Ads-annonsering under det senaste decenniet. Speciellt med tanke på Apples nya uppdateringar som har begränsat möjligheten att spåra användare och skicka riktade meddelanden till specifika målgrupper. Att sätta upp och hantera Facebook Business Manager kan kännas som en komplex uppgift för många, och det tar tid att lära sig att navigera i systemet och utföra A/B-tester av innehåll.
Men låt inte detta avskräcka dig. Med en välgjord strategi och smart kampanjplanering kan Facebook Ads-annonsering fortfarande vara otroligt lönsam och generera en imponerande avkastning på investeringen (ROI). Det handlar om att bemästra de nya utmaningarna och att anpassa sig till förändringarna, något vi självfallet gjort. Med rätt riktlinjer kan du fortfarande nå din målgrupp på ett effektivt sätt och skapa kampanjer som verkligen ger resultat.
Varför kontakta oss?
10+ års erfarenhet av annonsering på Facebook, Instagram och LinkedIn
5.0 i betyg baserat på över 70 ärliga omdömen (Google/Reco)
Certifierad Meta Partner
Schyssta avtal utan bindnings- och uppsägningstider samt dolda avgifter

YouTube annonsering
Vi har expertisen och resurserna som behövs för att skapa en framgångsrik marknadsföringsstrategi som sätter dina videor i rampljuset. Vårt mål är att inte bara hjälpa dig att nå nya målgrupper utan också att stärka banden med de användare som redan har en förståelse för och en kärlek till ditt varumärke. Genom vårt arbete med YouTube-annonsering kan du vara säker på att din video når ut till en bredare publik som delar en genuin och påtaglig koppling till dina produkter eller tjänster.
Så hjälper vi dig komma igång
Analys
Vi börjar med att analysera hur ditt företag bör annonsera i sociala medier baserat på din webbplats, målgrupp och dina mål.
Setup & design
Du bjuder in oss till ditt konto och vi strukturerar viktiga områden som spårning, verifiering, länkningar och målgrupper. Vi tar även fram design till annonseringen och förankrar designen med dig.
Kampanjer & Ads
Ditt annonskonto får sedan sina första kampanjer och annonser. Kampanjerna aktiveras sedan på avtalat startdatum.
Löpande optimering & rapportering
Vi optimerar och rapporterar löpande kring hur arbetet för sig, vilka resultat vi får och vad som går att förbättra. Du får även en större månadsrapport i början av varje ny månad.
Kundcase
Team Putte
Kören Team Putte har sammanlagt över 1 800 medlemmar fördelat i Stockholm, Jönköping och Linköping. Putte har lång erfarenhet som körledare. Putte har gjort sig känd för den stora skaran efter sina 5 år som pianist i tv-succén Så ska det låta i SVT. Hösten 2012 kunde man se Putte ta hem segern i Körslaget som går i TV4. Putte syns numera även på Svenska Postkodlotteriet, där han varje vecka delar ut vinster till lyckliga vinnare runt om i Sverige.
Vill du ha ett prisförslag?
Fyll i dina uppgifter så återkommer vi till dig för att diskutera möjligheterna med din annonsering i sociala medier.
Det är kostnadsfritt
och inte bindande
att be om en offert från oss. Genom att skicka dina uppgifter godkänner du vår integritetspolicy.