Så går det till

Från nyetablerad till etablerad

Steg Logistic är en flytt- och städfirma i Östergötland och Västra Götaland som behövde vässa till sin digitala strategi. Från början var de nyetablerade och okända – nu är de etablerade och tar ständigt nya marknadsandelar.

Det saknades en digital strategi

Steg Logistic var i skedet att lansera sin nya webbplats, där det enda som saknades var en digital marknadsföringsstrategi. De kontaktade därför oss på Quality Media där vi satte oss ned, analyserade projektet, fick en sneakpeak av webbplatsen och tog fram en plan.

Mål och strategi

Önskemål från kund var att öka antalet leads och kunder för deras flyttjänster. För det behövde vi ta fram en strategi designad för att hjälpa Steg Logistic med att bygga varumärke, generera kvalitativa leads och trygga potentiella kunder inför köp/kontakt. Vi började med att driva in relevant trafik via Google Ads, skapa trygghet via organisk utveckling och aktivitet på sociala medier, och aktiverade kundrecensioner för att fler skulle bli trygga med varumärket.

Vi såg snabba resultat!

Det gick två dagar, sedan började de första kunderna att höra av sig till Steg Logistic. Genom löpande analyser och optimeringar, så slutade första månaden med en ROAS på 3 SEK per spenderad krona.

Steg Logistic hade en ROAS på 3 SEK per spenderad krona under sin första månad. Detta för deras flyttfirma.

Nu efter två år

Nu har vi samarbetat med varandra i drygt två år, där resultaten utvecklas för var dag som går och annonsbudgeten mer än femdubblats.

Nyfiken på vilka resultat vi uppnått?