Blogg

27 oktober 2021
Algoritmer – vad de är och vad de gör
Du som är aktiv på sociala medier, har en hemsida eller brukar söka efter information på nätet har säkert vid något tillfälle stött på begreppet algoritm. Men, vad är egentligen en algoritm? Och hur bör man tänka när det kommer till algoritmer?

13 oktober 2021
MUM – Googles nya storsatsning för informationssökning
MUM är utformad för att ge sina användare maximalt resultat av information och kunskap när de gör sökningar. Men, vad är egentligen skillnaden gentemot föregångaren BERT?

22 september 2021
Kundresan i fokus – Core Web Vitals
En kundresa är mycket mer än bara målet. Här går vi igenom Googles nya mätsystem för användarupplevelsen, Core Web Vitals.

26 augusti 2021
Vad kostar Google Ads-annonsering?
I nutid har Google annonsering verkligen blivit en fördelaktig och kostnadseffektiv marknadsföringsmetod för företag i olika branscher. Studier visar att det genomsnittliga kostnaden per klick (CPC) på Google Ads varierar mellan 4-9 SEK.

24 augusti 2021
Outbound marketing och Inbound marketing – vad är skillnaden?
Outbound marketing och Inbound marketing är varandras motsatser men tjänar samma syfte – att göra den potentiella kunden till kund.